• Lietuvių
  • English
  • Russian

Sėkmės istorija

Prieš daugiau nei du dešimtmečius įkurto lietuviško verslo istorija prasidėjo nuo idėjos ir ambicijos, drąsiai svajojant garaže. Šiandien „Švaros broliai“ išaugo į įmonę, tapusia franšizės teikėja – jau pardavusia savo sėkmingos tunelinių plovyklų veiklos modelį keturiems investuotojams.

Kas yra franšizė ir kaip ji veikia? Kuo ypatinga „Švaros brolių“ franšizė Kaip veikia „Švaros brolių“ franšizė Veiklos modelio transformacija

Sėkmės istorija

1998 metais pradėję nuo nedidelės automobilių plovyklos sostinės Verkių gatvėje „Švaros brolių“ įkūrėjai Andrius ir Evaldas Kinderiai atskleidžia, pirmąją plovyklą atidarę dėl tokios paslaugos trūkumo. Greitai broliai suprato, kad vien teikti paprastą plovimo paslaugą nepakanka – augant šalies transporto parkui ir formuojantis automobilių švaros kultūrai, buvo nuspręsta siūlyti skirtingiems vairuotojų poreikiams skirtas visapusiškas paslaugas.

Taip kiekvienais metais plėtėsi įmonės teikiamų automobilių plovimo paslaugų spektras ir siūlomi produktai. 2017 m. duris atvėrė pirmoji „Švaros brolių“ tunelinė plovykla, įsikūrusi Kaune. Broliai tunelinių plovyklų veikimą ilgai studijavo Jungtinėse Amerikos Valstijose, kur ši paslauga labai populiari. Tuo metu mūsų krašte šios koncepcijos paslauga buvo dar gana nauja. Per trejus metus didžiausiuose Lietuvos miestuose atsirado 7 tunelinių plovyklų centras, o jų poreikį iliustravo skaičiai – lyginant 2018 ir 2019 m. rezultatus, plovimų skaičius tunelinėse plovyklose augo 1,7 karto.

Plečiant tunelinių plovyklų tinklą, verslininkai gilinosi į jų technines savybes ir atrado erdvės patobulinti produktą. Ilgai studijuodami tiekėjų siūlomas alternatyvas, „Švaros broliai“ žingsnis po žingsnio atsirinko norimus atskirus robotizuotus įrenginius, kuriuos pavyko sujungti į unikalų, tik su „Švaros brolių“ prekės ženklu siūlomą tunelinių plovyklų sprendimą, užtikrinantį efektyvią ir greičiausią paslaugą Europoje.

Technologiją sujungus su veiklos „know-how“, verslo valdymo sistemų, rinkodaros, personalo valdymo, nekilnojamojo turto parinkimo, projektavimo, statybų ir kitomis neatsiejamomis kompetencijomis, suformuotas „Švaros brolių“ franšizės modelis – pirmasis šios veiklos krypties franšizės modelis Lietuvoje.

Kas yra franšizė ir kaip ji veikia?

Franšizės verslo modelio principas gana paprastas: vieno prekinio ženklo savininkas sutarties pagrindu suteikia leidimą kitiems juridiniams ar fiziniams asmenims naudotis tuo prekiniu ženklu ir vykdyti jo veiklą. Žvelgiant iš investuotojo pusės – tai rizikas minimizuojantis ir aiškus būdas startuoti jau veikiančiame versle su žinomu prekės ženklu ir visais iš to kylančiais pranašumais, galimybėmis bei prekės ženklo palaikymu. Žvelgiant iš prekės ženklo perspektyvos – tai vienas efektyviausių būdų greitai plėtrai ir investicijų pritraukimui.

Sumokėjus sutarties mokestį, dažniausiai gaunamas visas instrukcijų paketas ir rekomendacijos veiklos vykdymui, sukaupta prekinio ženklo patirtis, leidimai naudoti prekės ženklą ir papildomos konsultacijos bei apmokymai. Žinomas prekės ženklas leidžia pradėti veiklą su iš karto egzistuojančiu klientų srautu ir susijusiais, patikrintais tiekėjais bei jų siūlomomis specialiomis kainomis, o franšizės teikėjas įsipareigoja teikti franšizės gavėjui įvairias paslaugas (pvz. rinkodaros, prekių tiekimo, techninio aptarnavimo), padedančias generuoti didesnę vertę.

Tuo pačiu sutariama, kad visuose franšizės gavėjų valdomuose padaliniuose būtų laikomasi vienodų prekės ženklo įvaizdžio, kokybės standartų, procedūros būtų atliekamos identiškai, o vartotojai gautų tokius pačius produktus ir paslaugas.

Franšizės kaina ir įsigijimo sąlygos gali skirtis priklausomai nuo įvairių rodiklių: veiklos srities, veiklos vystymo vietos ir apimčių. Taip pat franšizės gavėjas turi nusimatyti papildomų investicijų sumą, siekiant išpildyti perkamos franšizės verslo idėją iki galo. Franšizės teikėjai taip pat kelia reikalavimus franšizės gavėjų kapitalo likvidumui – verslui įgyvendinti numatytai pradinei sumai.

Franšizavimo verslo modelis yra plačiai paplitęs pasaulyje. Lietuvoje franšizės pagrindu taip pat veikia ne vienas žinomas užsienio prekės ženklas: „McDonalds“, „Marriott“, „RE/MAX“, „Yves Rocher“, „Circle K“ ir kiti. Tačiau sėkmingai franšizuojamų Lietuvos prekės ženklų dar trūksta.

Justiniškių g., Vilnius

209 000
2019 m. nuplauta automobilių
325 000
Planuojama 2021 m.

Savanorių pr., Vilnius

213 000
2019 m. nuplauta automobilių
325 000
Planuojama 2021 m.

Fabijoniškių g., Vilnius

220 000
2019 m. nuplauta automobilių
325 000
Planuojama 2021 m.

Kareivių g., Vilnius

206 000
2019 m. nuplauta automobilių
425 000
Planuojama 2021 m.

Švaros brolių partnerių plovyklos

Kuo ypatinga „Švaros brolių“ franšizė

Ilgai studijuodami visame pasaulyje veikiančius plovyklų modelius ir tiekėjų siūlomas alternatyvas „Švaros broliai“ per 22 metus atsirinko efektyviausius atskirus robotizuotus įrengimus, kuriuos pavyko sujungti į unikalų tunelinių plovyklų sprendimą, užtikrinantį kokybišką ir greičiausią paslaugą Europoje. Per 2017-2019 m. „Švaros broliai“ įkūrė 7 tunelines plovyklas, iš kurių keturios yra franšizuojamos.

„Švaros brolių“ komplektuojamą unikalią tunelinės plovyklos liniją sujungus su ilgamete patirtimi ir verslo kompetencijomis, suformuotas „Švaros brolių“ franšizės modelis – pirmasis šios veiklos krypties franšizės modelis Lietuvoje.

„Švaros brolių“ sukurta tunelinės plovyklos linija gali atlikti visą plovimo ciklą kartu su džiovinimu per mažiau nei 2 minutes, leidžiant per valandą nuplauti 220 ir daugiau automobilių. Ypatingas „Švaros brolių“ tunelinių plovyklų greičio ir kokybės santykis leidžia maksimizuoti franšizės gavėjo pajamas ir investicinę grąžą.

Tad didžiausias turtas, kurį gauna franšizę nusipirkęs verslas, – galimybė naudoti žinomą prekės ženklą, patentuota įranga, verslo valdymo sistemos ir sukaupta prekės ženklo veiklos patirtis. Todėl viena pagrindinių franšizės sutarties sąlygų – įsigyti „Švaros brolių“ sumodeliuotą plovyklos linijos įrangą. Franšizės gavėjui suteikiama visokeriopa pagalba plovyklos projektavimo, statybos, įrangos pirkimo ir montavimo, darbuotojų apmokymo metu. Taip pat „Švaros broliai“ konsultuoja užsitikrinant projektui įgyvendinti reikalingą finansavimą.

Kaip veikia „Švaros brolių“ franšizė

Franšizės gavėjas gali rinktis jau veikiančią „Švaros brolių“ plovyklą arba pats pasirinkti tinkamą vietą naujai plovyklai statyti. Tokia vieta priklauso nuo plovyklos modelio dydžio, „Švaros broliai“ konsultuoja ir parenkant žemės sklypus.
Franšizės sutartis sudaroma 20 metų ir ji gali būti pratęsta 3 kartus dar trims papildomoms dešimties metų kadencijoms.
Aptarnauti vienos plovyklos veiklą, priklausomai nuo jos dydžio, reikia nuo 5 iki 7 darbuotojų.
Bendros investicijos atidaryti naujai tunelinei „Švaros brolių“ plovyklai siekia nuo 1,5 iki 3,5 mln. EUR be sklypo įsigijimo kainos.
Franšizės teikėjas taip pat kelia reikalavimus franšizės gavėjų kapitalo likvidumui – verslui įgyvendinti numatytai pradinei sumai.
Franšizavimo sutartyje detaliai ir aiškiai apibrėžiamos visos sąlygos, franšizės teikėjo ir gavėjo atsakomybės, įsipareigojimai, mokesčiai ir veiklos reglamentas.
Franšizavimo sutartyje taip pat numatytas detalus veiklos aprašymas: kokybės standartai ir valdymas, specifikacijos ir procedūros, patentuoto technologinio dizaino specifikacijos, konsultavimo ir mokymų tvarka, prekybos, reklamos bei rinkodaros programos, kitos instrukcijos, užtikrinančios vienodus paslaugos standartus visose „Švaros brolių“ ženklo plovyklose.
Visu veiklos laikotarpiu „Švaros broliai“ įsipareigoja teikti konsultacijas franšizės gavėjams dėl:
vadybos ir rinkodaros
vietos pasirinkimo ir modeliavimo
projektavimo ir statybos
finansinės paramos užsitikrinimo
tiekimo grandinės organizavimo
techninės paramos
programinės įrangos sistemų integravimo
kokybės užtikrinimo
verslo aplinkos klausimais.
Franšizės gavėjams teikiami teoriniai mokymai biure ir praktiniai mokymai plovyklose. Visos šios paslaugos įtrauktos į franšizės mokesčius.

Veiklos modelio transformacija

Tapimas franšizės teikėju iš esmės koreguoja ir „Švaros brolių“ veiklos modelį. „Iš automobilių švaros paslaugos teikėjų palaipsniui tapome verslo konsultantais, kurių pagrindinė misija užtikrinti franšizės gavėjų veiklos sėkmę, suteikti jiems per ilgą laiką įgytomis kompetencijomis paremtą visų verslo sričių ir prekės ženklo standartų palaikymą, kad kiekvienoje su „Švaros brolių“ vardu dirbančioje tunelinėje plovykloje visuomet būtų atliekama tokia pati kokybiška ir greita paslauga“, – sako vienas tinklo įkūrėjų Evaldas Kinderis.